Rugby, schieten, vliegen, stappen en fietsen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van marijewilting - WaarBenJij.nu Rugby, schieten, vliegen, stappen en fietsen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van marijewilting - WaarBenJij.nu

Rugby, schieten, vliegen, stappen en fietsen

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2014 | Zambia, Lusaka

Weer een hele mooie week achter de rug!
Zaterdag tot 5 uur op kantoor gezeten en daarna met Arjan en Sietske naar een hele leuke club/sportpub gegaan. Ze waren daar aan het rugbyen en ze hadden een dame nodig in het veld, dus na een potje observeren heb ik meegedaan! Super leuk! Eerste potje was een grote chaos, want snapte er niks van. Maar tweede potje ging al een stuk beter! Super leuk om te doen! Na het rugbyen gingen we lekker met zn allen ouwehoeren, gezellig borrelen en een beetje bbquen. Het was weer een topavond met allemaal leuke nieuwe mensen!
Zondag gingen Arjan, Sietske en ik naar Koob, een Nederlandse boer verderop. Daar een rondleiding gekregen en vervolgens supergezellig geborreld en gegeten, was weer een geslaagde dag!
Maandag was een drukke dag: Al mijn dieren werden geslacht! Ik heb zelf voor het eerst ook een stier geschoten! Ik stond voor en natijd wel een beetje te shaken, maar heb het toch gedaan!
Ik had niet verwacht dat ik ooit zou kunnen zeggen: I killed a bull, haha!
Maandag avond ben ik naar Marten gegaan, buurman van Koob. ’s Avonds met zn drieen uit eten geweest en de volgende dag schieten en vliegen! ’s Ochtends leerde Marten me een beetje schieten, super leuk! Met een vuurbux en een handgeweer. Ik stond echt van mezelf te kijken: Ik heb met de vuurbux geen een keer gemist! Whaha, ik was echt heel verbaasd over mezelf xD. De handgun was wat moeilijker, maar ook daar schoot ik uiteindelijk heel vaak mee raak! (we schoten op waterflesjes, niet op dieren). Na het schieten zijn we heel luxe uit eten geweest bij een lodge, een super de luxe lunch! Na de lunch zijn we naar de airport gegaan, waar hij een vliegtuig heeft. Niet zo’n grote natuurlijk, maar een voor 6 personen. Het was geweldig! We hebben over de Lower Zambezi gevlogen én over het Zambezi National Park. Het was prachtig!! Heb superveel olifanten en buffels gezien. En natuurlijk ook heel veel hippo’s :p. Echt geweldig. Heb ook heel even zelf gevlogen, super vet! Zo zie je maar weer: Hoe meer mensen je leert kennen hoe beter, want je kan er zo een gratis vliegtripje uithalen, haha! Dinsdag was echt een decadente dag: schieten, heel luxe uit eten, vliegen. Ik voelde me wel echt zo’n luxe poppetje die dag, maargoed, het was wel echt vet!
Woensdag, donderdag en vrijdag hard aan mijn verslag gewerkt en vrijdagmiddag mijn verslag bij de 2 betrokken bedrijven ingeleverd, fijn! Woensdag ga ik het voor ze presenteren, wordt nog spannend, want we stoppen 2 concurrenten bij elkaar in een klein hokje met confronterende cijfers Maargoed, we zullen zien hoe het gaat! Moet me vandaag er nog goed op voorbereiden! Vrijdagavond zijn we wezen stappen met Arjan, Alex, Sietske, 2 meiden die hier op vakantie zijn en ik. Het was echt super leuk, heb me ontzettend goed vermaakt! Om 2 uur wilde Arjan wel weer naar huis, maar ik kon nog wel uren doorgaan, en dat gebeurt niet vaak!:p.
Zaterdag met Arjan een grote fietstocht naar Kafue Fisheries gemaakt, 46 km fietsen! Was leuk, maar wel een rotweg moet ik zeggen. Bij aankomst wat gedronken en daarna even een safari tochtje gemaakt. Ze hebben daar namelijk hun eigen wildlife, prachtig!! Wildebeesten, zebra’s, hartebeesten, waterbucks, impala’s, everzwijnen, en een hert-achtige dat alleen in Zambia voor komt (naam kwijt, maar prachtige beesten) en een paar hele grote (lelijke) vogels, maar ook de naam kwijt:p. Maar het was prachtig iig! Daarna gegeten en een gezellige avond gehad. De volgende ochtend een rondleiding gekregen bij het hele visgebeuren. Super interessant, en jemig, wat groot! Na de rondleiding de helse tocht terug: 46 km, heuvelopwaarts, en een superslechte weg die ook nog modderig was. Het was erg zwaar, maar we hebben het gehaald!
Maandag een dagje meegelopen op een internationale school: Baobab. Erg leuk! Ik denk er over om een minor in educatie te gaan doen, dus ik was benieuwd hoe het er aan toe ging. Erg leuk om even een dagje mee te maken, ik weet bijna zeker dat ik de minor ga doen!
Vandaag mijn presentatie afmaken voor morgen, er zijn namelijk wat dingen veranderd en wat dingen bijgekomen. Woensdag mijn presentatie en een sollicitatiebrief en cv schrijven voor het ESN bestuur en nog wat andere dingetjes regelen. En dan heb ik nog maar een paar daagjes!
Donderdag wil ik naar Kashima en nog wat verslagen die hier liggen doornemen, vrijdag ga ik een dagje bij de vleesverwerking werken, zaterdag doei zeggen en een bbq organiseren en dan zondag weer terug! Echt joh, zo’n gek idee dat ik straks weer in NL zit. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen zin in, ik wil nog wel een jaartje hier blijven! Maargoed, eerst studie afmaken en dan kan ik daarna wel weer terug komen. Maar ik moet natuurlijk ook andere landen gaan bekijken. Ik ga Zambia echt missen: mijn dagelijkse leventje, de mensen, de vrijheid, de spontane leuke tripjes, het werk op de farm, de natuur, en nog veel meer. Ook voor mij en Arjan zal het straks best even gek zijn: Zo zie je elkaar ELKE dag (zowel op het werk als buiten het werk om) en zo zie je elkaar heel lang helemaal niet. Maargoed, ook dat went snel en ik heb er een goed maatje aan over gehouden! Sowieso heb ik echt goede banden opgebouwd hier!

  • 18 Maart 2014 - 17:53

    Wim Elzen:

    Weer genoten van jouw verslag!Wat een belevenissen.Kom toch maar deze kant weer op,kunnen we genieten van de verhalen!Veel succes met de presentatie! Een goede terugreis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1286
Totaal aantal bezoekers 104603

Voorgaande reizen:

03 Februari 2018 - 18 Mei 2018

Internship in Uganda

01 Februari 2017 - 30 April 2017

Thesis in India

22 December 2013 - 06 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: